TIEDOTE: Kaksi alan johtavaa toimijaa tiivistävät yhteistyötä

Gebwell laajentaa Alfa Lavalin levylämmönvaihtimien käyttöä kaukolämmönjakokeskuksiin

Leppävirtalainen lämmitys- ja jäähdytyslaitevalmistaja Gebwell Oy siirtyy käyttämään valmistamissaan kaukolämmönjakokeskuksissa Alfa Lavalin laajaa ja laadukasta lämmönvaihdinvalikoimaa kevään 2018 aikana. Gebwell on käyttänyt Alfa Lavalin lämmönvaihtimia jo aiemmin lämpöpumppujen valmistuksessa.

”Uskomme nyt alkavalla yhteistyöllä olevan positiivinen vaikutus sekä valmistettavien tuotteiden laatuun, että toimituskykyymme”, kertoo Gebwell Oy:n toimitusjohtaja Tuure Stenberg syvenevästä yhteistyöstä.

Gebwell on markkinajohtaja kiinteistöjen lämmityslaitteiden toimittajana Suomessa. Kasvua haemme eritoten Pohjoismaista. Aiomme myös vahvistaa asemaamme Keski-Euroopan lämmistyslaitemarkkinoilla. Yhteistyö Alfa Lavalin kanssa antaa hyvän pohjan kasvulle”, jatkaa Stenberg.

Olemme innoissamme mahdollisuudesta toimittaa laadukkaita LVI-ratkaisuja kaukolämpömarkkinoille yhteistyössä Gebwell Oy:n kanssa”, sanoo Alfa Laval Nordicin Energia Divisioonan päällikkö Mikael Hellborg.

Alfa Laval on markkinajohtaja lämmönvaihtimissa ja strategisena tavoitteena on kasvattaa markkinaosuutta LVI-tekniikan alalla. Yhteistyö Gebwel Oy:n kanssa on askel oikeaan suuntaan”, Hellborg jatkaa.

Gebwell Oy

Gebwell Oy on erikoistunut ympäristöystävällisten lämmitys- ja jäähdytyslaitteiden suunnitteluun ja valmistukseen. Gebwell Oy:n pääkonttori ja tuotantolaitokset sijaitsevat Leppävirralla. Gebwell Oy:llä on tytäryhtiöt Puolassa ja Ruotsissa. Gebwell Group työllistää yhteensä 200 alan ammattilaista. https://www.gebwell.fi/

Lisätietoja:
Tuure Stenberg, CEO, Gebwell Group
Tel. +358 400 897 785, tuure.stenberg@gebwell.fi

Alfa Laval
Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee noin 16 400. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap). www.alfalaval.com

Lisätietoja:

Jukka Juottonen, Market Area Manager, Energy Division